Szkolenia dla nauczycieli

Szanowni Państwo Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli VDV jest nową placówką doskonalącą powstałą na bazie wieloletnich doświadczeń nauczycieli i trenerów tworzących nasz zespół oraz firm szkoleniowych TUTOR i TUTOR+. Od lat prowadzimy szkoły, tworzymy Programy i Projekty z nadzieją i przekonaniem ,że polska szkoła a zwłaszcza jej absolwenci mogą z podniesioną głową i bez strachu wkroczyć w dorosłe życie. Doświadczenia zgromadzone przez lata postanowiliśmy w uporządkowany sposób zebrać w jednym miejscu , z ludźmi mającymi te same cele. Tak powstała myśl aby stworzyć akredytowaną placówkę NODN by móc się z Państwem spotykać i dzielić naszymi ideami. Sama nazwa „szkolenie” sugeruje ,że ktoś szkoli a ktoś jest szkolony a naszym celem jest Spotkanie z Państwem i współtworzenie nowej jakości stąd nasze poniższe propozycje nazywamy Spotkaniami. I to właśnie dlatego możemy w zaproponowanych ramach inspirując się wzajemnie tworzyć coś wyjątkowego! Oznacza to także tyle ,że oprócz zaproponowanych konkretnych tematów Spotkań przygotowujemy Spotkania dostosowane do potrzeb i oczekiwań Placówek wg. wskazówek na indywidualne zamówienia.  Zapraszamy

Lista spotkań

1.Myślenie komputacyjne na lekcjach?

Spotkanie przygotowujące nauczycieli do wdrażania na swoich lekcjach podstaw programowania bez użycia komputerów, jak także korzystania z wybranych aplikacji. Uczestnicy poznają najważniejsze zagadnienia z zakresu podstaw programowania i tzw. myślenia komputacyjnego (algorytmicznego) oraz dowiedzą się, w jaki sposób wdrażać założenia nowej podstawy programowej na swoich zajęciach. Celem warsztatu jest wykształcenie u nauczycieli umiejętności korzystania z zasobów cyfrowych oraz zainspirowanie ich do realizacji własnych scenariuszy zajęć.


2.Szklana rzeczywistość – o bezpieczeństwie uczniów w sieci

Spotkanie dotyczy zagadnień cyberprzemocy wśród uczniów. Uczestnicy zapoznają się ze specyfiką zjawiska. Uczestnicy dzięki udziałowi w zajęciach zdobędą wiedzę na temat problemu oraz otrzymają praktyczne wskazówki, jak postępować z uczniami, którzy doświadczyli cyberprzemocy lub byli jej sprawcami. Zapoznają się z narzędziami do pracy z uczniami w zakresie ich bezpiecznego funkcjonowania w cyberświecie. Nauczą się planowania i organizowania szkolnego systemu wsparcia dla ofiar cyberprzemocy.


3.Gry i zabawy matematyczne w edukacji przedszkolnej

Spotkanie prowadzone jest metodami warsztatowymi ( praca w parach, grupach), wymaga aktywności uczestników. Uczestnik szkolenia:

  • rozwinie swoje umiejętności z kompetencji kluczowych – kompetencje matematyczne
  • poszerzy wiedzę na temat gier i zabaw matematycznych
  • pozna różnorodne gry i zabawy matematyczne – orientacja przestrzenna, rytmy, geometria, doskonalenie umiejętności liczenia, wspomaganie rozwoju operacyjnego dzieci.
  • zaplanuje zastosowanie wybranych zabaw na swoich zajęciach z grupą.

4.Jak pracować na lekcji, aby najaktywniejszy był uczeń?

Spotkanie prowadzone jest metodami warsztatowymi ( praca w grupach, prezentacja, dyskusja, symulacja, wybrane techniki Merilla Harmina, world cafe), wymaga aktywności uczestników. Uczestnik szkolenia pozna: co powinno być priorytetem w działaniach edukacyjnych wyniki badań Johna Hattiego – co wpływa na osiągniecia uczniów.


5.Współpraca wychowawcy klasy z rodzicami

Tematyka spotkania będzie dotyczyć narzędzi budowania dobrych relacji w kontaktach nakłaniających rodziców do dobrej i konstruktywnej współpracy ze szkołą.


6.Edukacyjne odcienie turkusu.

Uczestnicy poznają założenia turkusowych organizacji, elementy zarzadzania turkusowego, które można wprowadzić w szkole, przykłady takich działań, zarys koncepcji pracy turkusowej szkoły.


7.Kluczowe Kompetencje, kompetencjami przyszłości.

Na spotkaniu omówiona zostanie problematyka kompetencji, ze szczególnym uwzględnieniem tych, bez których niemożliwe staje się funkcjonowanie w chwili obecnej i w przyszłości.

8.Dobry czas na innowacje.

Spotkanie skierowane jest do osób, które zainteresowane są problematyka nowoczesnego nauczania opartego na innowacjach pedagogicznych. Uczestnicy poznają założenia teoretyczne i praktyczne innowacji, rodzaje innowacji, ciekawe przykłady innowacji pedagogicznych w nauczaniu stacjonarnym jak i w trakcie pracy zdalnej.

9.Motywacja-czego potrzebują nasi pracownicy?

Uczestnicy poznają fakty i mity dotyczące motywacji, dowiedzą się kiedy motywacja staje się skuteczna i jak utrzymać motywację oraz zaangażowanie pracowników w pracy w szkole.

10.Każdy jest kreatywny. Jak wykorzystać swoją kreatywność? – lekcje z pasją

Każdy jest kreatywny, ale nie każdy posiada wystarczającą wiedzę, by tę kreatywność wykorzystać. Kreatywność jest cechą immanentną- właściwą każdemu człowiekowi. Błędem jest przypisywanie jej wyłącznie wybitnym umysłom, ale to właśnie tym osobom udało się połączyć kreatywne podejście z wiedzą w swoich dziedzinach, co zaowocowało przełomowymi odkryciami, wynalazkami czy dziełami.  By obudzić w sobie dziecięcą kreatywność, trzeba ponownie zacząć dziwić się światu i szukać nowych, pełnych fantazji odpowiedzi. Szkolenie pokaże jak nauczyciel może wzbudzić kreatywność u uczniów stosując proste techniki a przy tym mieć zadowolenie z pracy z uczniami. Warto brać przykłady z najlepszych: poznaj sekrety Leonarda Da Vinci.

11.Zrozumieć mózg. Mózg w procesie dydaktycznym. Jak pomóc dziecku lepiej się uczyć?

W świecie fauny wszystkie nasze „umiejętności” są ułomne: gorzej słyszymy, słabiej widzimy, wolniej biegamy, pływamy, jesteśmy słabsi i nie latamy wcale! A jednak zawładnęliśmy planetą. Co takiego się stało w przeszłości? I dlaczego nasz mózg jest taki niesamowity? Jak ten cudowny organ się rozwija i ewoluuje? Szkolenie wprowadzi uczestników w arkana tajemnic ludzkiego mózgu i jego możliwości, a także ograniczeń. Pokaże jak tę wiedzę wykorzystać w procesie dydaktycznym? Czyli po prostu jak mądrze uczyć?

12.Partnerska współpraca z rodzicami ucznia.

Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się jak współpracować z rodzicami, aby istniało partnerstwo i pogodzenie interesów obu strony. Nauczyciele nauczą się jasno wyznaczać granice swojej pomocy oraz stosować odpowiednie narzędzia komunikacyjne służące podtrzymywaniu konstruktywnej rozmowy. Dowiedzą się jak stosować techniki asertywnej interwencji w sytuacjach naruszania granic oraz jak świadomie kontrolować emocje tak, aby nie naruszać granic innych.

13.Sensodydaktyka- czyli dlaczego dzieci lubią się brudzić i czemu powinny to robić?

Warsztat pozwoli uczestnikom poszerzyć umiejętności na temat integracji sensorycznej w pracy z dziećmi. Dowiedzą się również jaki wpływ mają zaburzenia przetwarzania sensorycznego na sferę emocjonalną, motorykę i funkcje poznawcze dziecka. Na szkoleniu przedstawione zostaną skuteczne formy pracy jakie tak sensoplastyka, ruch rozwijający, kinezjologia edukacyjna.

14.Budowanie relacji. Wywieranie wpływu vs manipulacja.

Podczas spotkania uczestnikom zostaną przedstawione metody podnoszenia jakości kontaktów interpersonalnych, umiejętność wywierania wpływu , rozumienia emocji i potrzeb rozmówców, zmiany przekonań u innych osób, zwiększanie efektywności działania oraz tworzenie konstruktywnych relacji

15.Chce do szkoły, już nie mogę się doczekać pierwszego dzwonka!

Nie jest tajemnicą ,że dzieci do szkoły w większości przypadków chodzą do szkoły bez większego entuzjazmu. Dlaczego ? Zupełnie inne stany emocjonalne przejawiają np. kiedy biegną po szkole do domu żeby zagrać w swoją ulubiona grę. Zatem gdyby szkoła to zaoferowała ? Szkolenie pokaże narzędzia i techniki prowadzenia lekcji w formule „gier” przez co czyniąc naukę zabawą sprawi ,że przyswajanie wiedzy stanie się łatwiejsze i bardziej przyjazne dla ucznia…dla nauczyciela zresztą TEŻ!

16.Informacja w czasach postprawdy,  czyli o tym czym jest dezinformacja i jak jej przeciwdziałać.

Uczestnicy m. in.: – dowiedzą się czym jest dezinformacja, nauczą się rozpoznawać fake newsy, poznają sposoby tworzenia tzw. Kontr narracji

Strony: 1 2