Szkolenia dla nauczycieli

17.Informacja zwrotna, czyli o tym, jak dobry feedback pomaga w osiągnięciu celu.

Uczestnik nauczy się konstruktywnie informować, a nie oceniać, zobaczy, jak właściwe udzielanie feedbacku wpływa na zaangażowanie i motywację, dowie się czego warto unikać w udzielaniu informacji zwrotnej, wzmocni swoją pozycję lidera/autorytetu, Uczestnicy poznają techniki udzielania informacji zwrotnej, m. in. FUKO. Szkolenie opiera się na aktywności uczestników.

18.Budowanie zespołu – „Per aspera ad astra”. Praktyczne wskazówki dla nauczycieli i wychowawców klas.

Spotkanie w pierwszej kolejności kierowane jest do wychowawców, którym przychodzi mierzyć się z budowaniem nowego zespołu. Borykają się oni przy tym z problemami dotyczącymi tzw. uczniów z silnymi charakterami, wycofanych, z trudnymi doświadczeniami z przeszłości. Tam, gdzie brakuje zaufania i poczucia bezpieczeństwa, proces dydaktyczny przebiega wolniej. Uczestnicy poznają etapy budowania zespołu, lepiej zrozumieją fazy, w których znajduje się ich zespół i nauczą się właściwych reakcji na pojawiające się bariery.

19.Praca z uczeniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (autyzm, Zespół Aspergera)

Uczestnicy poznają najbardziej charakterystyczne elementy rozwoju ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; dowiedzą się o metodach oddziaływania terapeutycznego w pracy z uczniem z ASD; wzbogacą swój warsztat o formy i metody pracy z uczniem z ASD; nauczą się właściwie reagować na sytuacje trudne w pracy z uczniem z ASD.

20.Depresja – przyczyny, objawy, wsparcie

Podczas spotkania uczestnicy poznają podstawowe informacje na temat depresji u uczniów. Omówione zostaną przyczyny i najczęstsze objawy. Zaproponowane zostanie także w jaki sposób szkoła/rodzic może wspierać ucznia ze zdiagnozowaną depresją. Szkolenie pomaga w dostrzeżeniu symptomów i zachęca do szukania profesjonalnego wsparcia.

21.Metodyka nauczania młodzieży

Dydaktyka przygotowanie pedagogiczne kandydata na nauczyciela do organizowania i prowadzenia zajęć z uczniami szkół ponadpodstawowych.

22.Metodyka nauczania w zakresie praktycznej nauki zawodu

Dydaktyka przygotowanie pedagogiczne instruktora praktycznej nauki zawodu do organizowania i prowadzenia zajęć z uczniami i młodocianymi w zakładach pracy.

23.Organizacja kwalifikacyjnych kursów zawodowych.

Dydaktyka przygotowanie nauczycieli do diagnozowania osiągnięć uczniów w zakresie kształcenia zawodowego.

24.Ocenianie kształtujące

Dydaktyka. Zaprojektowanie nauczycielskiego systemu oceniania wspierającego rozwój ucznia.

Strony: 1 2